Kilka sposobów na utwardzenie paznokci

Dziś post nie o błędach. Często pytacie się w jaki sposób można utwardzić zniszczone, miękkie paznokcie w inny sposób niż tradycyjnym żelem UV. Postanowiłam zatem zebrać najczęściej stosowane produkty, sposoby i wam je przedstawić. Jesteście ciekawi? Zapraszam do lektury?
  •  Baza utwardzająca płytkę 
 Na rynku dostępnych jest wiele produktów tego typu. Osobiście używam Protein Base Indigo. Chroni ona zniszczoną płytkę przed zniszczeniami i sprawia, że stają się twardsze... ale wiem, że ten produkt nie u każdego się sprawdza. Jest to gęsta baza, którą stosujemy tak jak każdą inną lub możemy nałożyć dwie, trzy warstwy, nadbudować oraz przedłużyć nią lekko paznokieć. Jest całkowicie rozpuszczalna w acetonie. Nie staje się miękka np po długiej ciepłej kąpieli.
Drugim produktem tego typu jest Base Extra NeoNail. Tutaj mamy nieco mniejszą gęstość niż w poprzedniczce ale produkt nie spływa na skórki. Również możemy delikatnie nadbudować i przedłużyć nią paznokcie. Tutaj różnicą oprócz gęstości jest też pędzelek, który jest krótki i płaski, ma to ułatwiać aplikację.
  • Reinforcement Gel
Kolejnym produktem jest "żel wzmacniający", który odmacza się w acetonie. Ma rzadką konsystencję ale po utwardzeniu zachowuje się jak wyżej wymienione produkty. Różnicą w nakładaniu jest, to że przed nim na paznokciu musi znaleźć się baza. Nie jest łatwo zbudować lub przedłużyć paznokcie właśnie przez wzgląd na jego konsystencję, ale jest na to sposób. Przed rozpoczęciem mani wystarczy włożyć go na kilka minut do lodówki, nie straci swoich właściwości ale zgęstnieje. Testowałam i polecam ten sposób na wszystkie rzadkie lakiery. Ja polecam wam Reinforce marki MSHARE. Jest on tani, można zamówić go na AliExpress razem z bazą i topem za około 25-30zł za 3 produkty o pojemności 10ml (poniżej zdjęcie całego zestawu). Drugim sposobem nałożenia tego produktu jest nałożenie go tuż przed zakończeniem manicure, czyli nakładamy ten produkt, utwardzamy w lampie, na to dopiero top coat utwardzamy i gotowe. U mnie sprawdza się bardzo dobrze!
  • Semilac SemiHardi 
Jak producent pisze, jest to "lakier hybrydowy o właściwościach budującego żelu miękkiego". Występuje w 4 kolorach- Clear, Milk, Rosa i White. Nakładamy go na bazę hybrydową, ma za zadanie utwardzić płytkę. Można nim lekko przedłużyć paznokcie. U mnie ten produkt w wersji Milk nie sprawdził się. Pod wpływem ciepłej wody paznokcie robiły się jak z gumy, niektóre z was też to potwierdzają. Podobno wersja Clear jest o wiele lepsza, ale nie mam porównania. Zraziłam się i buteleczkę odstawiłam w kąt.
  • Proszek akrylowy
Jest to proszek, służący do robienia paznokci akrylowych ale można wykorzystać go w inny sposób. Połączony z jedną z baz utwardzających lub reinforcem sprawia, że paznokcie stają się twarde jak skała. Problem jedynie jest taki, że nie odmoczymy tego w acetonie... trzeba wszystko spiłować pilnikiem lub frezarką. A jak połączyć? Z bazą: kładziemy cienką 1 warstwę bazy, utwardzamy, kładziemy 2 warstwę i na mokrą dokładnie posypujemy proszkiem akrylowym, utwardzamy. Następnie opracowujemy nierówności, odtłuszczamy i malujemy na wybrany kolor :) Z reinforce lub hardi postępujemy praktycznie identycznie z tym, że przed ich nałożeniem nakładamy bazę bo tego właśnie wymagają. Ja swój proszek zamówiłam również za kilka złotych na AliExpress.


To już wszystkie sposoby jakie znam, sama stosowałam i mogę wam polecić. Jeżeli macie jakieś inne sprawdzone to śmiało piszcie w komentarzach, chętnie się dowiem :)

Zachęcam do powrotu do poprzednich postów. Znajdziecie tam sporo przydatnych informacji, które pomogą wam w wykonywaniu poprawnej stylizacji. A już teraz zapraszam na nowe posty oraz moje media społecznościowe. Jeżeli macie jakieś pytania śmiało zadawajcie w komentarzach. Cześć :)


Dzięki uprzejmości administratorek grupy " PAZNOKCIOWE maniaczki - grupa wsparcia, porady, inspiracje " (kliknij w nazwę i wejdź na grupę) na Facebooku możecie na bieżąco dowiadywać się o moich nowych postach. Serdecznie zachęcam was do odwiedzania tej grupy!


* * * *

Komentarze

  1. świetny post, nie miałam akurat pojęcia jak:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ktory najbardziej polecasz?! :)
    Uzywam teraz lakierow z Semilac ale jakos kusi mnie teraz NeoNail i chcialabym ich sprobowac czy jednak NeoNail jest lepszy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chodzi o sposób to wszystko zależy od stanu paznokci. Jeżeli zależy Ci na wzmocnieniu paznokci, które nie są bardzo cieniutkie i zniszczone to spokojnie sprawdzi się Extra Base NeoNail oraz Protein Base, można nałożyć kilka warstw. Natomiast jeżeli paznokcie są bardzo cienkie używam wtedy dodatkowo proszku akrylowego i wtedy już nic ich nie ruszy :) A co do lakierów... chociaż swoją przygodę zaczynałam od Semilaca osobiście dużo bardziej wolę NeoNail i większość kolorów mam właśnie od nich.

      Usuń
    2. Dzieki za odpowiedz!
      Super Blog <3

      Usuń
    3. a jeszcze jedno, jaki proszek akrylowy polecasz? ja to próbowałam z żelem tez ale jakoś nie poszło mi ok :)

      Usuń
    4. Ja używam najzwyklejszego proszku akrylowego. Nie mam ulubionego, kupiłam za kilka zł na AliExpress :)

      Usuń
  3. Moje pazury sa z natury miekkie i lamiace. Rosna do pewnej dlugosci,a potem rwa sie po bokach jak papier. Czytalam o Indygo, ze utwardza paznokiec, ale tylko wtedy kiedy sie na nim znajduje. Po zdjeciu, pazurek wraca do naturalnego stanu. Czy proszek akrylowy dziala tak samo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, każdy z tych produktów ma za zadanie utwardzać paznokieć kiedy się na nim znajduje. Aby paznokcie były twarde bez, należy stosować produkty, które będą odżywiać i wspomagać paznokcie. Baza proteinowa Indigo ma takie właściwości odżywiające ale nie u każdego się to sprawdza. Proces wzmacniania i regeneracji paznokci jest dosyć długi i po jednym zabiegu nie zauważymy zmiany. Największym plusem takiego utwardzania paznokci jest to, że mogą one spokojnie rosnąć długie i nie martwimy się o to że nam się połamią.

      Usuń

Prześlij komentarz

* Bardzo dziękuję za komentarz :)
* Zapraszam ponownie na mojego bloga oraz na kanał na YouTube
* Nie wyrażam zgody na kopiowanie treści znajdujących się na moim blogu

Popularne posty z tego bloga

Czym jest - bonder?

Zbyt gęsty lub rzadki lakier. Jak sobie poradzić?

Tłusta płytka paznokcia?