Co to jest lepka warstwa dyspersyjna?

Jest mi bardzo miło, że tak ciepło odebraliście mój pomysł na tę serię. Patrzę na statystyki i przecieram oczy ze zdumienia. Jestem szczęśliwa, że starania nie idą na marne. Dzięki temu dziś przychodzę do was z kolejnym postem. Planowo miało być więcej pytań w każdym z postów, ale jak zauważyłyście lubię się rozpisać i przez to odpowiedź jest tylko na jedno. Mam nadzieję, że wam to nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie ponieważ staram się każdy z tematów wyczerpać maksymalnie. Zanim przejdziemy do tematu pragnę jeszcze prosić was żebyście śmiało udzielali sie w komentarzach pod postami, pytali o wszystkie niejasności. Ja zawsze odpowiadam na komentarze, a jeżeli temat będzie rozległy omówię go w formie posta. Jeżeli na bieżąco chcecie dowiadywać sie o zamieszczanych tutaj postach zapraszam do mojej grupy na Facebooku. Link umieszczę pod koniec mojego dzisiejszego wywodu. Już bez zbędnego marudzenia zaczynamy kolejny post!

 Dlaczego moja hybryda się nie utwardza? Ciągle się lepi.. 
Czyli o warstwie dyspersyjnej.

Dyspersja, wydaje się być trudnym słowem, a tak naprawdę jej znaczenie jest bardzo, bardzo proste. To po prostu lepka warstwa tworząca się na hybrydzie w procesie jej utwardzania w lampie. Wiele z was myśli prze to, że ich lakier hybrydowy jest popsuty lub się nie utwardził. Nie, nie moi drodzy, jest to zjawisko całkiem normalne i wskazane. Dzięki właśnie tej lepkiej warstwie, każda kolejna warstwa lakieru może dobrze połączyć się z poprzednią. Zapewnia to trwałość naszemu mani dlatego nie należy jej zmywać ani dotykać. Kiedy nasza stylizacja jest już zakończona, czyli mamy położony Top Coat, który oczywiście jest utwardzony w lampie i po wyjęciu z lampy klei się bierzemy wacik z cleanerem (odtłuszczaczem), przecieramy paznokieć i gotowe. Nic się nie lepi i pazurek jest skończony. Co do cleanera, ja używam tego z NeoNail i sprawdza mi się bardzo dobrze, a wygląda tak: 
 https://www.neonail.pl/files/fotob/product-14.jpg

Czasem jednak nie będzie taka czynność potrzebna. Zatem kiedy? Wtedy kiedy użyjemy topu, który utwardzany w lampie nie tworzy warstwy dyspersyjnej. Jaki to top? Może mieć różne nazwy zależnie od firmy np. Dry Top, Top No Wipe. Wspominałam o nich w pierwszej części błędów, czyli tutaj (klik). Tak jak jest tam napisane, takie właśnie top coaty świetnie sprawdzają się przy pyłkach typu lustro czy holo.

Jak zatem sprawdzić czy hybryda jest poprawnie utwardzona? Powinna być twarda, a po dotknięciu nie powinno się czuć bąbelków ani powietrza. Kto śledzi tę serię powinien już wiedzieć skąd takie cuda się biorą. Ci, którzy są tu pierwszy raz mogą się doszkolić tutaj (klik). Fajnym sposobem jest też po prostu wzięcie np. pędzelka i "puknięcie" w paznokieć.. dźwięk powinien być taki jak, gdy stukamy o coś twardego. Trudno jest to opisać, ale wydaje mi się, że wiecie o co mi chodzi :)

Na dziś to wszystko, czekam na wasze propozycje na kolejne posty. Jeżeli jeszcze nie czytaliście to zapraszam do poprzednich postów. Śmiało piszcie w komentarzach. Zapraszam też na mój kanał po więcej inspiracji, wystarczy kliknąć w grafikę poniżej :)

Dzięki uprzejmości administratorek grupy " PAZNOKCIOWE maniaczki - grupa wsparcia, porady, inspiracje " (kliknij w nazwę i wejdź na grupę) na Facebooku możecie na bieżąco dowiadywać sie o moich nowych postach. Serdecznie zachęcam was do odwiedzania tej grupy!
 https://www.youtube.com/channel/UCxqccVclUOr4jUdsvH6JBLQ
* * * *







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czym jest - bonder?

Zbyt gęsty lub rzadki lakier. Jak sobie poradzić?

Tłusta płytka paznokcia?